چاپ سیلک اسکرین

چاپ بر روی تیشرت با استفاده از چاپ سیلک اسکرین

یکی از روش‌های مرسوم برای چاپ تصاویر بر روی تیشرت، چاپ سیلک اسکرین است که از زمان‌های گذشته از آن استفاده می‌شود و در عین حال نیز طرفداران زیادی دارد. در این روش نخست یک توری تهیه می‌کنند که سوراخ‌های بسیار ریزی داشته باشد سپس این توری ظریف در قابی مخصوص قرار داده می‌شود و هر تصویری که مدنظر است را بر روی این توری نقش می‌بندند. در واقع با این کار، تصویر بر روی تور انداخته می‌شود. البته توری مش 80 تا 100 برای چاپ پارچه و تیشرت مناسب است. اگر قصدمان بر این است که قسمت‌هایی از تصویر رنگ نخورد می‌توانیم با استفاده از لاک حساس روی آن را بپوشانیم که در معرض رنگ قرار نگیرد. قاب توری که از آن استفاده می‌کنیم با عنوان شابلون شناخته می‌شود. با استفاده از کاردک یا اسکوئیجی، رنگ‌های موردنظر بر روی سطوح منتقل می‌شود. این رنگ‌ها فقط قسمت‌هایی که مسدود نکرده‌ایم را رنگ می‌زنند و تصاویر بر روی آن حک می‌شود. از این طریق می‌توانیم بر روی تیشرت، چاپ‌هایی به صورت تک رنگ و یا چند رنگ نقش ببندیم. با این روش می‌توانیم به راحتی بر روی تیشرت، انواع تصاویر دلخواه خود را چاپ و به بازار عرضه کنیم. با سیلک اسکرین امکان چاپ بر روی انواع مختلف پارچه، تیشرت و … وجود دارد.

مرکز تخصصی صنعت نیکوچاپ این افتخار را دارد که با فروش ملزومات چاپ سیلک اسکرین در خدمت دوستان باشد. افراد می‌توانند برای تهیه وسایل مورد نیاز خود با ما در ارتباط باشند و محصولات با کیفیتی را خریداری کنند.

 

روش‌های چاپ سیلک اسکرین بر روی تیشرت

چاپ سیلک اسکرین بر روی تیشرت به روش‌های متعددی مانند چاپ اورینت، دیسکو، PVC، پلاستیزول، فلوک و پفکی امکانپذیر است. یکی از روش‌های پرطرفدار سیلک اسکرین بر روی تیشرت، چاپ پفکی است. حالت این چاپ با بالا آمدن از سطح پارچه شکل زیبایی به خود می‌گیرد و از این جهت است که افراد علاقه زیادی به این نشان می‌دهند. برای اینکه این چاپ را بر روی تیشرت انجام دهیم در ابتدا باید خمیر مخصوصی را با خمیر اورینت و رنگدانه‌ها ترکیب کنیم و بعد از آن کار چاپ را شروع کنیم. با حرارت دادن، این رنگ‌ها حالت پف به خود می‌گیرند. بسیاری از افراد این نوع چاپ را بر روی تیشرت می‌پسندند و از این طریق می‌توانیم تصاویر بی‌نظیری بر روی تیشرت ایجاد کنیم.

 

 

چاپ سیلک تی شرت

 

یکی دیگر از روش‌های چاپ سیلک اسکرین که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، دیسکو است که زیباترین طرح‌ها را بر روی تیشرت نمایان می‌کند. برای چاپ تصاویری که مورد نظر است از چسب و ورقه‌هایی استفاده می‌کنیم. به وسیله شابلون، چسب را روی تیشرت قرار می‌دهیم و بعد از آن با گذاشتن ورق‌ها بر روی چسب به مدت چند ثانیه اجازه می‌دهیم تا حرارت ببیند. قسمت‌هایی از تیشرت که با چسب آمیخته شده‌اند، ورقه‌ها را به خود جذب کرده‌اند، ولی قسمت‌هایی از تیشرت که چسبی نشده و ورقه‌ها به آن نچسبیدند از این رو تصاویر دلخواه بر روی تیشرت چاپ می‌شود. تصاویر چاپ شده به این زودی شکل خود را از دست نمی‌دهد و با شست‌وشوی مداوم نیز پوسته پوسته نمی‌شود. این روش برای چاپ هرگونه تصاویر بر روی تیشرت کاربرد زیادی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در چاپ سیلک اسکرین برخی از افراد دنبال طرح‌های خاصی بر روی تیشرت هستند. یکی از این طرح‌ها، فلوک است که لایه‌ای از مخمل بر روی تیشرت مشاهده می‌کنیم. برای این کار باید از چسب مخصوص و پودرهای ریزی استفاده کنیم. اولین کار این است که به وسیله شابلون، چسب را روی تیشرت قرار می‌دهیم و بعد پودرهای مخملی را به کمک دستگاهی مخصوص بر روی چسب می‌ریزیم. دستگاه این پودرهای مخملی را درون چسب آغشته می‌کند و از این طریق بر روی تیشرت تصاویر به حالت مخملی و با رنگ‌های زیبا ظاهر می‌شود. عمر مفید این نوع چاپ بر روی تیشرت بالا است و با شستن نیز از بین نمی‌رود. افراد هر سلیقه‌ای که داشته باشند با دیدن این طرح بر روی تیشرت، جذب آن می‌شوند.

 

 

 

 

رنگ‌های مناسب چاپ سیلک اسکرین بر روی تیشرت

یکی از مواد ضروری که در خدمات چاپ بر روی تیشرت تأثیر زیادی دارد، رنگ است. رنگ‌هایی که برای چاپ به کار می‌بریم به نوع و جنس تیشرت که میخواهیم تصویر را بر روی آن چاپ کنیم بستگی دارد. می‌توانیم این نکته را به دوستان یادآوری کنیم که در انتخاب رنگ باید بسیار هوشیار باشیم، اگر این را رعایت نکنیم کیفیت کار ما پایین می‌آید و خسارت وارده را دیگر نمی‌توان جبران کرد. در اینجا با برخی از رنگ‌ها که در چاپ سیلک اسکرین بر روی تیشرت بیشتر به کار می‌رود آشنا می‌شویم.

برای چاپ تیشرت رنگ‌های پلاستیزول، پیکمنت، اورینت به کار می‌رود. البته در بعضی از انواع تیشرت شاهد این هستیم که از رنگ پی‌وی‌سی نیز استفاده می‌کنند. رنگ پلاستیزول از مواد نفتلی است و به دلیل رنگ جذابی که دارد، نسبت به سایر رنگ‌ها بیشتر از این رنگ استفاده می‌شود. پلاستیزول با رنگ مناسبی که برای چاپ تصاویر بر روی تیشرت ایجاد می‌کند موجب شده که فعالان در چاپ به استفاده از این رنگ روی آورند. البته می‌توان این رنگ را با چند رنگ متفاوت نیز مخلوط کرد و یک طرح جالبی را بر روی تیشرت چاپ کرد. این رنگ به شکل لایه‌ای ورق پلاستیکی بر روی سطح تیشرت قرار می‌گیرد. برای اینکه پلاستیزول بر روی تیشرت رنگ ثابتی داشته باشد و در اثر شست‌وشو از بین نرود، آن را پرس می‌کنند. در چاپ پلاستیزول این امکان وجود دارد که از اکلیل نیز در انواع تیشرت استفاده کنیم. چاپ تصاویر اکلیلی بیشتر در تیشرت زنانه کاربرد دارد. با استفاده از رنگ پلاستیزول می‌توانیم تصاویر سه‌بعدی یا برجسته بر روی تیشرت چاپ کنیم. رنگ‌های پیکمنت و اورینت از رنگ‌های پایه آب محسوب می‌شود و برای چاپ تیشرت استفاده می‌شود. این رنگ‌ها با خاصیتی که دارند برای الیاف طبیعی مناسب هستند و به این دلیل است که برای چاپ تیشرت از این سه رنگ استفاده می‌کنند.

مرکز نیکوچاپ با ارائه انواع محصولات چاپ سیلک اسکرین فرصتی را برای خرید این کالاها ایجاد کرده است. نیکوچاپ مفتخر است با تضمین کالاهای باکیفیت در کنار شما عزیزان باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *